ဘိကၡဳ....သတိ
"ပဋိပႏၷေကာ ဟိ ေဒေ၀ါ ၀ါ ေဟာတု မႏုေႆာ၀ါ ဘိကၡဴတိ သခ်ၤ
ဂစၧတိ။" (သုတၱန္ ရဟန္း)
နတ္ပဲၿဖစ္ေစ၊ လူပဲၿဖစ္ေစ သံသရာ ေဘးကို
ေၿမာ္ၿမင္ၿပီးေတာ့ သံသရာက လြတ္ေၿမာက္ရေအာင္လို႕
တရားက်င့္သံုးေနရင္ အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ဟာ "ဘိကၡဳ"
မည္ပါတယ္တဲ့၊ တနည္းအားၿဖင့္ေတာ့ "ကိေလေသ ဘိႏၵတီဘိ
ဘိကၡဳ" ကိေလသာေတြကို ဖ်က္ဆီးတတ္ရင္ ဘိကၡဳ မည္ပါတယ္တဲ့။
“ဣဓဘိကၡေ၀ ဘိကၡဳ သတာရေကၡန ေစတသာ သမႏၷာဂေတာ ေဟာတိ။”
ရဟန္းတို႕ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သံသရာေဘးကို
ရႈၿမင္ေသာပုဂိၢဳလ္သည္ ကိေလသာကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ
ပုဂိၢဳလ္သည္ သတိအေစာင့္အေရွာက္ရွိေသာ စိတ္ႏွင့္
ၿပည့္စံုသည္ၿဖစ္၏။
သတိဆိုတဲ့ အေစာင့္အေရွာက္တရားဟာ သံသရာေဘးကို ရႈၿမင္၍
ကိေလသာကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္တို႕မွာ
ၿပည့္စံုသည္ၿဖစ္ေလရာ ရဟႏၱာမွ ေသာတာပန္
အရိယာႏြယ္၀င္တို႕တြင္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ သတိ
ေစာင့္ေရွာက္မႈ ဒီဂရီ ပမာဏ ရွိၾက ေလ၏။
အိမ္တစ္အိမ္မွာ အိမ္ေစာင့္ေကာင္းတစ္ေယာက္ရွိေနလွ်င္
အိမ္အတြင္းသို႕ သူခိုး၊ ဓားၿပ၊ ရန္သူမ်ား၊
အေႏွာင့္အယွက္မ်ား လြယ္လင့္တကူ မ၀င္ေရာက္ႏိုင္သကဲ့သို႕
သတိဆိုတဲ့ အေစာင့္အေရွာက္ တရား ဟာ အင္မတန္
ေကာင္းလြန္းေနလွ်င္ အပါယ္က်ေစႏုိင္ေသာ
အကုသိုလ္တရားမ်ား၊ ကိေလသာ စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား
မေပၚႏိုင္ေတာ့ေပ။
စိတ္တိုင္း စိတ္တိုင္းမွာ အမွတ္ရမႈ သတိအေစာင့္အေရွာက္
အၿမဲတမ္းပါၿပီး ၿပည့္စံုတာက ဘယ္လုိ ပုဂိၢဳလ္မွာ
လည္းဆိုလို႕ရွိရင္ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္မ်ားမွ
ေကာင္းေကာင္းၿပည့္စံုပါတယ္။ ဒီသတိဟာ ရဟႏၱာၿဖစ္ခါမွ
ေကာင္းကင္က က်လာသလို ၿဖဳန္းခနဲ ေကာင္းလာတာ မဟုတ္ဘူး၊
ေရွးကတည္းက ေလ့လာအားထုတ္လာလို႕ အစဥ္အတုိင္း
ေကာင္းလာတာ၊ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ရဟႏၱာမၿဖစ္မီ အနာဂါမ္
အၿဖစ္ကတည္းက အားထုတ္လာခဲ့ရတယ္၊ အနာဂါမ္မွာလည္း ဒီသတိဟာ
အပံုေကာင္းေနပါတယ္၊ အဲဒါ
ကလည္း သကဒါဂါမ္ဘ၀က အားထုတ္လာခဲ့လို႕
ေကာင္းေနတာ၊သကဒါဂါမ္မွာလည္း ဒီသတိက
အေတာ္ေကာင္းေနပါၿပီ၊ အဲဒါလည္း ေသာတာပန္ဘ၀က
အားထုတ္လာခဲ့လုိ႕ ေကာင္းေနတာပါပဲ၊ ေသာတာပန္မွာလည္း
ဒီသတိဟာ ပုထုဇဥ္နဲ႕ စာၾကည့္ရင္ အမ်ားၾကီး
ေကာင္းေနပါၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္မွာ အပါယ္လားေၾကာင္း
မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြမၿဖစ္ဘဲ ကင္းေနတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ သံသရာေဘးကိုေတြ႕၍ ကိေလသာေတြကို
ဖ်က္ဆီးခ်င္လွ်င္ ပုထုဇဥ္အႏြယ္မွစ၍ သတိဆုိတဲ့
အေစာင့္အေရွာက္တရားကို ထားေပးႏုိင္မွ မိမိရဲ႕သ႑ာန္မွာ
ကိေလသာေတြ မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ တၿဖည္းၿဖည္းပါးလ်
ပါးလ်သြားႏုိင္ပါတယ္။
သတိဆိုတဲ့ တရားဟာလည္း ဘယ္အေပၚမွာထားရမလဲဆိုေတာ့
ဒြါရေၿခာက္ပါးက ေပၚတုိင္းေပၚတိုင္း ရုပ္နာမ္ေတြကို
အမွတ္ရေပး ထားေပးရပါမယ္။ ေပၚလာသမွ် ကိုယ္အမူအရာ
စိတ္အမူအရာေတြေပၚမွာ အမွတ္ရေနရံုကေလးပဲ။ ထိုင္ရင္
ထုိင္တယ္၊ ထုိင္တယ္။ ေတြးရင္ ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္။ သိရင္
သိတယ္၊ သိတယ္။ လွမ္းရင္ လွမ္းတယ္၊ လွမ္းတယ္လို႕
သိေပးေနရံု ေလးပါ။ အားထုတ္ဖို႕ လည္းလြယ္ကူပါတယ္။ ဒီလို
လုိက္သိေပးေနရံုၿဖင့္ ရုပ္နာမ္အေပၚ သိသင့္သိထုိက္တာ
အကုန္မွန္သမွ် အေပၚ သမာဓိ၀င္၍ ဥာဏ္ၿဖင့္
ေထာင့္ေစ့ေနေအာင္ သိကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီလုိ
အမွန္ၿမင္လာရင္ ပယ္သင့္တဲ့ ကိေလသာေတြလည္း
တၿဖည္းၿဖည္းပါးလ် ပါးလ်ၿပီး ပယ္သတ္သြားႏုိင္ပါတယ္။
တရားစတင္အားမထုတ္မီအခ်ိန္တုန္းက ရွိေနတဲ့ ကိေလသာ ေလာဘ၊
ေဒါသ ေတြနဲ႕ ပံုမွန္တရားအားထုတ္မိေနတဲ့ ေယာဂီေတြရဲ ့
ကိေလသာေတြေတာင္ မတူႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ တရားအား ထုတ္ေနတဲ့
ေယာဂီ၊ အားထုတ္ဖူးတဲ့ ေယာဂီေတြဟာ ဒါကို
အၿမဲသတိထားသိေနပါတယ္။ အၿမဲတမ္း လည္းသိေနပါတယ္။ ဒါဟာ
သတိတရားေလးေတြ ပိုပိုေကာင္းလာလုိ႕ပါပဲ။
စစအားထုတ္ၿခင္း ခ်က္ခ်င္းၾကီးေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြအေပၚ
သတိၿဖင့္ မထိန္းႏုိင္ေပမဲ့ တၿဖည္း ၿဖည္းနဲ႕
ဘာ၀နာၿမဲသည့္အေပၚလုိက္ၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသၿဖစ္ၿပီးသြားရင္
သတိေလး ၀င္လာ တယ္။ ထိုမွတဆင့္ ၿဖစ္ဆဲအေပၚမွာ
သတိကေလး၀င္လာလို႕ ထိန္းလုိက္ႏိုင္တယ္။ ထိုမွတဆင့္
မၿဖစ္ခင္ သတိတရားေလး၀င္လာၿပီး
မလုပ္ၿဖစ္ေတာ့သည့္အဆင့္အထိ တၿဖည္းၿဖည္းသတိရဲ႕
ေစာင့္ထိန္းမႈ ဒီဂရီေလးေတြ တက္လာပါသည္။
ဒီလုိနဲ႕ပဲ
သတိတရားေလးေတြ ေကာင္းလာတတ္သလို ေယာဂီ ေတြဟာ သတိတရားကို
ဂရုတစိုက္ ထိန္းေနရာမွ သူ႕အလိုလို
ထိန္းၿပီးသားၿဖစ္ေနတဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္လာပါတယ္။
ဒီလိုသတိတရားေလး ၀င္၀င္ေနတာနဲ႕တင္ ေယာဂီဟာ
အလြန္ေပါ့ပါးၿပီး အင္မတန္ေနလို႕ ထိုင္လို႕
ေကာင္းေနပါသည္။ ၾကီးမားတဲ့ ကိေလသာေတြ မလုပ္ၿဖစ္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ သတိၿမဲလာတဲ့ ေယာဂီဟာ သူ႕စိတ္လည္း
ခ်မ္းသာပါတယ္။ ေလာကမွာလည္း ေဘးအေႏွာင္အဖဲြ႕ကင္းကင္းနဲ႕
စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာ ေနႏုိင္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
မိမိရဲ႕ အဇၥဳတၱသ႑ာန္ေပၚ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ
ကိေလသာတရားေတြ
အေပၚမ၀င္ႏုိင္ေအာင္ သတိဟူေသာ
အေစာင့္အေရွာက္တရားၿမဲလာလို႕ပါပဲ။ ဒီလုိေနၿခင္းဟာ
အရိယာ ေတြေနၿခင္းနဲ႕ အတူတူ ၿဖစ္တဲ့အတြက္
ၿမတ္ေသာေနၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ “အရိယာ၀ါသ” အရိယာတို႔၏
စံအိမ္ မွာေနတယ္လို႕လည္း မည္ပါတယ္။
စအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီေတြအေနနဲ႕ သတိၿမဲရန္မွာ ခက္ခဲေပမဲ့
အေလ့အက်င့္ရလာရင္ စိတ္ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႕ သတိတရား
ၿမဲလာပါတယ္။ အရိယာ၀ါသဆိုတဲ့ အရိယာေတြေနတဲ့ စံအိမ္မွာ
ေနခ်င္လွ်င္ စအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီဟာ သတိဆိုတဲ့ အေစာင့္
အေရွာက္တရားကို ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရား၊ လိုလားမႈ ဆႏၵ၊
အားထုတ္မႈ ၀ီရိယဆိုတဲ့ အိမ္လခေလးေပးၿပီး ေနႏုိင္ပါတယ္။
တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း သတိဆိုတဲ့
အေစာင့္အေရွာက္တရားၿဖင့္ စိတ္ႏွလံုးၿငိမ္းခ်မ္းရာ “
အရိယာ ၀ါသ” တည္းဟူေသာ စံအိမ္တြင္ ေနႏုိင္ၾကပါေစသတည္း။
(မီွျငမ္း-
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရား၏အရိယာ၀ါသတရားေတာ္မွ.)
အမွားပါလွ်င္စာေရးသူ၏ဥာဏ္နည္းမူသာျဖစ္ပါတယ္
ေက်ာ္ေက်ာ္စံ _
(Share this page on Facebook)
Kyawkyaw San Facebook
မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
|