ဘာကိုဦးတည္မွာလဲ
...
ဒုကၡကလြတ္ခ်င္ရင္ ဘာကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမလဲ။
(ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္ဘုရား။)
ဒါျဖင့္ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားလား၊
ပယ္ရမယ့္တရားလား။
(သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
ျပန္ေမးမယ္။ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားလား၊
ပယ္ရမယ့္တရားလား။
(သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
ဒါျဖင့္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ဘာလို႔ပယ္ေနတာလဲ။
(မပယ္ပါဘူးဘုရား။)
အမယ္…။ ေညာင္းရင္ျပင္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား)
ယားရင္ ကုတ္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား)
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သည္းျငီးခံမွတ္မွ သိမွာ။ အဲဒါကို
သူေတာ္ေကာင္းတို႔က မနာမက်င္ပဲႏွင့္ ထိုင္ခ်င္တယ္
ဆိုကတည္းက ဒုကၡကိုပယ္ေနတာ။ သိရမယ့္တရားကို ပယ္ေနရင္
ဘယ္ေတာ့မွမသိဘူး။ မသိရင္ မလြတ္ဘူး။ ဟုတ္ျပီေနာ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားဆိုရင္ ေဟာစဥ္မွာ
သိရမယ့္တရား။ အလုပ္စဥ္မွာ သည္းျငီးခံ မွတ္ရတယ္။
အဲဒါကို ေညာင္းရင္ျပင္လိုက္၊ ယားရင္ကုတ္လိုက္နဲ႔။
တစ္နာရီ မျပင္ပဲႏွင့္ထိုင္တာမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ညွင္းဆဲတာတဲ့။ အမေလး…။ ဘုရားထက္ေတာ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြႏွင့္လာေတြ႔ေနတယ္။ ဘုရားက အဲလို တစ္ခါမွ
မေဟာဘူး။ အဲဒါ နဲနဲပါးပါးအယူအဆေလးေတြ မွန္အံုး။
ဆရာေတာ္လည္း ေဟာသင့္ေဟာထိုက္တာေတြ
ေဟာျပီးသားျဖစ္မွာဘဲ။ အဲဒါေတာ့ အခ်ိန္ရရင္
နဲနဲထည့္ေျပာမယ္။
အဓိက အခုေျပာခ်င္တာက ဒုကၡဟာ ဘာလုပ္ရမယ့္တရား…။
(သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
ဆံပင္ေတြျဖဴလာတာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။
(ဒုကၡပါဘုရား။)
ဒါျဖင့္ သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား။ ဆံပင္ဆိုးေဆး
ဆိုးတာလား။
(ရယ္သံမ်ား)
ဒုကၡကို သိေအာင္လုပ္ေနတာလား၊ ေရွာင္ေနတာလား။
(ေရွာင္ေနတာပါဘုရား။)
မ်က္စိမႈန္တာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။
(ဒုကၡပါဘုရား)
သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား၊ မ်က္မွန္ကိုင္းလွလွေလး
၀ယ္တပ္လိုက္တာလား။
ေဟာ… ဒါကံနယ္ဘဲရွိေသးတယ္။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။
ဉာဏ္နယ္မပါေသးဘူး။
အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီး ဒုကၡကို သံေ၀ဂဉာဏ္ေလးႏွင့္
ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္
မၾကည့္ရင္ ဒုကၡကဘာျဖစ္မွာလဲ။ မလြတ္ဘူး။
ဉာဏ္နယ္မွာက်ေတာ့ အားထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေတာ္ရံုတန္ရံု
ဦးဇင္းတို႔ေျပာတာက တစ္နာရီမျပင္ရဘူး။
ဒီလိုမေျပာဘူးေနာ္။
(မွန္ပါ့ဘုရား)
ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္က မတူဘူး။
ဟုတ္ျပီလား။ အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ (၄)မ်ိဳး ရွိတယ္။
ဒုကၡပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊ ဒႏၶာဘိညာ၊ သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊
ဒႏၶာဘိညာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့
ဆင္းဆင္းရဲရဲအားထုတ္ျပီး တရားတက္ေႏွးတာရွိတယ္။
တရားတက္ျမန္တာရွိတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာအားထုတ္ရျပီး
တရားတက္ေႏွးတာ၊ တရားတက္ျမန္တာရွိတဲ့အတြက္ မိမိက
ဒုကၡပဋိပဒါဆိုရင္ ထိုင္တာႏွင့္နာျပီသာမွတ္လိုက္ေတာ့။
ဒါျဖင့္ရင္အရွင္ဘုရား။ အဲဒါဘာႏွင့္ဆိုင္လဲဆိုေတာ့ သမထ
လုပ္ျခင္း မလုပ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ မ်ားျခင္း၊
မမ်ားျခင္းႏွင့္ဆိုင္တယ္။ ဟုတ္ျပီလား။
သမထလုပ္ထားတဲ့သူဟာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ အတိတ္တုန္းက။ ဒါျဖင့္
အတိတ္ဆိုတာ အရင္ဘ၀ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အခုသူေတာ္ေကာင္းတို႕ မထိုင္ခင္မွာ ေမတၱာေလး ပို႔မယ္၊
ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမယ္ ဥပမာ။ စၾကံေလွ်ာက္မွတ္ႏိုင္လည္း
မွတ္ေပါ့။ အကယ္၍ ေရရွည္ အားထုတ္လာတဲ့အခါမွာ ၂၄နာရီ
မမွတ္ႏိုင္တဲ့ အခါမ်ိဳးက်ရင္၊
၀ိပႆနာ မရႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေမတၱာပို႔၊
ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ သမထဘဲ။ ထိုင္လည္းထိုင္ေရာ ဘာျဖစ္လာလဲ။
ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ ထိုင္ ရတယ္။
ေနာက္တစ္ခု အကုသိုလ္မ်ားတဲ့သူ ဆင္းရဲတာဘဲ။
အကုသိုလ္နည္းတဲ့သူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ သမထ၊ ကုသိုလ္
အကုသုိလ္ႏွင့္ဆိုင္တယ္။ ဟုတ္ျပီေနာ္။
ေနာက္တစ္ခါ တရားတက္ ျမန္ျခင္းေႏွးျခင္းဟာ
ဗဟုသုတႏွင့္ဆိုင္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဉာတ ပရိညာ
ႏွင့္ဆိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားလည္း နာရမယ္။ တရားလည္း
အားထုတ္ရမယ္။ သေဘာပါျပီေနာ္။
ဒါျဖင့္ တစ္နာရီလံုး မျပင္ႏွင့္လို႔ ဦးဇင္းမေျပာဘူး။
အတတ္ႏိုင္ဆံုး သည္းျငီးခံျပီး ထိုင္ရမယ္။ ဘယ္လိုမွ
သည္းျငီးခံမမွတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ျပင္ရမယ္။ သို႔ေသာ္
ထိုင္ႏိုင္ရဲ႕သားႏွင့္လည္း မျပင္ရဘူး။ ဦးဇင္း ေျပာတာ
ရွင္းရဲ ႔လား။ (ရွင္းပါတယ္ဘုရား။)
အခုဟာက တခ်ိဳ ႔က ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီ မျပင္ပဲထိုင္။
အဲဒါလည္း ပယ္ရမွာဘဲ။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ
ေလာဘ၊ ေဒါသနည္း ေအာင္ထိုင္တာ၊ မမွတ္ႏိုင္ပဲနဲ႔
က်ိတ္မွိတ္ခံေနလို႔ရွိရင္ ေဒါသဘဲတိုးမွာေပါ့ဗ်။
ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ထိုင္ခါစပုဂၢိဳလ္ဟာ
ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးမတည္ရဘူး။ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို
ဦးတည္ရမယ္။ ဘာကိုဦးတည္ရမွာလဲ။
(မွတ္ႏိုင္မႈကို ဦးတည္ရမွာပါဘုရား။)
တရားဆိုတာ ထိုင္ႏိုင္လို႔ရတာမဟုတ္ဘူး။
မွတ္ႏိုင္လို႔ရတာ။ သို႔ေသာ္ ထိုင္ျခင္းကိုလည္း
မပယ္ဘူး။ မွတ္လည္း မွတ္ႏိုင္တယ္။
ထိုင္လည္းထိုင္ႏိုင္တယ္။ အေကာင္းဆံုးဘဲ။
မထိုင္ႏိုင္ခင္မွာ ဘာကို ဦးစားေပးရမွာလဲ။
မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကိုဦးစားေပးရမယ္။ အဲဒါလြဲေနတယ္ အခု။
မ်ားေသာအားျဖင့္ သူမ်ားေတြကေတာ့ ထိုင္ႏိုင္တယ္။
ငါကေတာ့ မထိုင္ႏိုင္ဘူး။ ကဲ က်ိတ္မွိတ္ ထိုင္မယ္
ဆိုေတာ့ ေဒါသဘဲ တိုးမွာေပါ့ဗ်။ အဲဒီေတာ့
ဟာ……မဟာစည္နည္းကလည္းကြာ။ ေကာင္းတယ္ ဆိုလို႔လာထိုင္တာ။
ေအာင္မေလး နာလိုက္၊ က်င္လိုက္တာ။
ငါအိမ္ျပန္ေျပးခ်င္ျပီ။ ေဟာ….။ ကဲ…၁၀ ရက္ျပည့္ေတာ့
ဘာသိလဲ။ ငါေတာ့ ဘာမွမသိပါဘူး။ ငါျဖင့္
နာတာက်င္တာဘဲသိတယ္ဆိုရင္ အဲဒါေသေရာ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလို
မျဖစ္ေစနဲ႔။ ဟုတ္ျပီလား။
အေရးၾကီးတာက မွတ္ႏိုင္သေရြ႕မွတ္။ မမွတ္ႏိုင္ရင္
အမွတ္ကေလးႏွင့္ျပင္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ လည္း
ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ရင္ နာရီ၀က္မွာျပင္တယ္ဆိုရင္
ေနာက္တစ္ခ်ိန္ငါ နာရီ၀က္ ထက္ေက်ာ္ေအာင္ မွတ္မယ္ဆိုတဲ့
ႏွလံုးသြင္းေတာ့ရွိရမယ္။ ဒါမွ တေျဖးေျဖးႏွင့္
တိုးမွတ္ႏိုင္မွာေပါ့ဗ်။ သေဘာပါျပီေနာ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အဓိကက ထိုင္ခါစမွာ
ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ မွတ္ႏိုင္ဖို႔။ ဘာကိုဦးတည္မွာလဲ။
(မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ရပါမယ္ဘုရား။)
ဆရာေတာ့္ဦးဥကၠ႒ ေထရုပၸတၱိေတာ္
ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠ႒
တရားေတာ္မ်ား
(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဥပနိႆယ်ခံ
ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာေတာ္
ဦးဥကၠ႒ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ "ဘ၀ႏွင့္၀ိပႆနာ" တရားေတာ္မွ
ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
Vimuttisukha
Bliss Facebook မွ ကူးယူးေဖာ္ျပပါသည္။
|