အေၾကာင္း ေတြ အက်ိဳးေတြကို ပယ္တဲ႔ အယူမွားၾကီးဟာ “နိယတမိစာၦဒိ႒ိ”လို႔ေခၚပါတယ္။ “နိယတ” ဆိုတာ ၿမဲတာေပါ႔ဗ်ာ၊ “မိစာၦ”ဆိုတာ မွားတာ၊ “ဒိ႒ိ”ဆိုတာ အယူ၊ ၿမဲတဲ႔အယူမွားၾကိီး တဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတို႔။ ဘာၿမဲတာလဲဆို ေသရင္ အ၀ီစိက်ဖို႔ ၿမဲတယ္တဲ႔ အဲဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ၿမဲတဲ႔ အယူမွားတဲ႔။ အကုသိုလ္ထဲမွာ အၿပစ္ၾကီးဆံုးပဲ။

ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ်
 

 

ေရဥပမာတရားေတာ္ (ပထမပုိင္း) (ဓမၼမွတ္စုမ်ား-၆)

ေရဥပမာထားၿပီးေတာ႔ ပုဂၢိဳလ္ခြဲၿခားၿပမယ္။ ပုဂၢလေဗဒေပါ႔ေလ။
ဟိုၿမစ္ၾကီးထဲမွာ ေယာဂီတို႔ အာရံုၿပဳ ၾကည္႔ ေပါ႔။ ၿမစ္ထဲမွာ လူခုနစ္ေယာက္ ေမ်ာပါလာၾကတယ္။ ဟိုအထက္ဘက္မွာ မိုးေတြကရြာ၊ ေတာင္ က် ေခ်ာင္းေရေတြနဲ႔ေပါ႔၊ ဒိုက္ဖက္ေတြ၊ ခ်ံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြ။ အကာလမိုးၾကီးဆိုေတာ႔ ညအခါေပါ႔ေလ၊ ေမွာင္မဲေနတဲ႔ အခ်ိန္။ အဲလို ေမွာင္မဲေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ အဲဒီပုဂၢၢိဳလ္ ခုနစ္ေယာက္ဟာ ဟိုၿမစ္ဖ်ားကေန စၿပီး ေတာ႔ ေမ်ာၾကတယ္။ ေရစီးကလည္း အင္မတန္သန္၊ ၿမစ္ကလည္းက်ယ္၊ နက္လည္းနက္။ ေမ်ာေမ်ာခ်င္း ပဲ ပထမပုဂၢၢိဳလ္က ၿမဳပ္သြားတယ္။ ၿမဳပ္ေမ်ာေပါ႔။ ပထမပုဂၢၢိဳလ္က ဘယ္လိုပါလိမ္႔။ (ၿမဳဳပ္ေမ်ာပါ ဘုရား။) ေရာက္ေရာက္ခ်င္း သူက ေရထဲေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်ာက္ခဲခ်လုိက္သလိုပဲ။ ခဏပဲ ေရထဲမေရာက္ ခင္ေလးပဲ ေရထဲမွာ နည္းနည္း ယက္ကန္ယက္ကန္ လုပ္ၿပီး ၿမဳပ္သြားတယ္။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ သူက ခ်က္ခ်င္းေတာ႔ မၿမဳပ္ပါဘူးတဲ႔။ ေပၚေတာ႔ေပၚေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီပုဂၢၢိဳလ္လည္း ၿမဳပ္ေတာ႔မယ္ သူလည္းပဲ။ ဘာမွ မွ ကူးလည္းမကူးတတ္ဘူး။ ဘာမွလည္း ကိုင္စရာ တြယ္စရာလည္း ဘာမွ မေတြ႔ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီပုဂၢၢိဳလ္လည္းပဲ ကိ်န္းေသၿမဳပ္မယ္႔ ပုဂၢၢိဳလ္တဲ႔။ ပထမပုဂၢၢိဳလ္ကေတာ႔ ၿမဳပ္သြားၿပီ။ ဒုတိယပုဂၢၢိဳလ္က ကိ်န္းေသၿမဳပ္မယ္႔ ပုဂၢၢိဳလ္။

ေနာက္တစ္ခါ တတိယ ပုဂၢၢိဳလ္ကိုသြားရေအာင္။ တတိယ ပုဂၢၢိဳလ္က ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ႔ ေပၚေတာ႔ ေပၚ ေနတယ္တဲ႔ သူက။ အဲသူလည္း ၿမဳပ္ေတာ႔ ၿမဳပ္မွာပဲ။ သူက ခ်က္ခ်င္းမၿမဳပ္ေသးဘူး။ သူက ေတာ္ ေတာ္ေလး ၾကာေအာင္ ေမ်ာအံုးမယ္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆို သူကဒိုက္ဖက္ေတြ၊ ၀ါးေတြ၊ တံုးေတြ အဲဒါေတြကို ဖက္တြယ္ထားတဲ႔ အတြက္ေၾကာင္႔ ဒုတိယ ပုဂၢၢိဳလ္လို ၿမန္ၿမန္မၿမဳပ္ဘူးေပါ႔။ သူက ေတာ္ေတာ္ေလး သြားရအံုးမယ္။ သူက အဲဒီ ဒိုက္ဖတ္ေတြ၊ တံုးေတြေပၚမွာ ဖက္ၿပီးေတာ႔ သူကစီးသြားတယ္။ ေရကလည္း ေရစီးကသန္ ညၾကီးလည္း ၿဖစ္ေနေတာ႔ ေမွာင္မည္းေန။ သူကေတာ႔ အဲဒီေပၚမွာ ေပ်ာ္ေနတာပဲ။ သီခ်င္းေလး ဘာေလးဆိုၿပီးေတာ႔ ေမ်ာပါသြားတယ္။

ပထမပုဂၢၢိဳလ္က တမ္းၿပီးေတာ႔ ၿမဳပ္တယ္။ ဒုတိယပုဂၢၢိဳလ္က ယက္ကန္ယက္ကန္နဲ႔ ဘာမွ တိုင္ေတြ ဘာေတြ ၀ါးေတြ မေတြ႔တဲ႔အခါက်ေတာ႔ အခုေတာ႔ ခဏေမ်ာေနတယ္။ ေတာ္ၾကာၿမဳပ္ေတာ႔မယ္။ သူက လည္း က်ိန္းေသၿမဳပ္မယ္႔ ပုဂၢၢိဳလ္ပဲ။ သူ႔ၾကည္႔ရတာ ၿမဳပ္ကုိၿမဳပ္ေတာ႔မယ္ ဘယ္လိုမွကို သူ႔ေဘးနားမွာ ၀ါးေတြတိုင္ေတြ ဘာမွမရိွဘူး။ ေရစီးကလည္း သန္တယ္၊ ေရကလည္းနက္တယ္။ သူကလည္း မကူး တတ္ဘူးဆိုေတာ႔ ေယာဂီတုိ႔ သူကလည္း ၿမဳပ္ဖို႔ရာေတာ႔ မကိ်န္းေသဘူးလား။ က်ိန္းေသပါတယ္ ဘုရား။ ၿမဳပ္မယ္႔ပုဂၢၢိဳလ္တဲ႔ ဒုတိယ။

တတိယပုဂၢၢိဳလ္။ တတိယပုဂၢၢိဳလ္ သူကၿမဳပ္ေတာ႔ မၿမဳပ္ေသးဘူး။ ဒိုက္ဖတ္ေတြ၊ ၀ါးေတြ၊ ေဖာင္ေတြေပၚမွာ တက္စီးၿပီးေတာ႔ သူက သီခ်င္းေတြဘာေတြ ဆိုၿပီးေတာ႔ သူက ေမ်ာေနတယ္၊ ဒါ တတိယပုဂၢၢိဳလ္။

စတုတၳပုဂၢၢိဳလ္က သူက တိုင္ေတြ၊ တံုးေတြအကုန္လံုး ေဖာင္ဖြဲ႔ၿပီးေတာ႔ အဲဒီေပၚမွာ တက္ေနတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူက ေအးေအးေဆးေဆး မေနဘူး။ ခုနတုန္းက ပုဂၢၢိဳလ္ကေတာ႔ သူက အဲဒီေပၚမွာ အိပ္ၿပီးေတာ႔ လိုက္သြားတယ္။

စတုတၳပုဂၢၢိဳလ္ကေတာ႔ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ေအးေအးေဆးေဆး မေနႏိုင္ဘူး။ ဉာဏ္အေမွ်ာ္အၿမင္ရိွတယ္။ အခုစီးေနတာက ၿမစ္ထဲမွာ။ ေယာဂီတို႔ ၿမစ္ဟာ စီးသြားရင္ ေနာက္ ဘယ္ေရာက္မလဲ။ (ပင္လယ္ထဲေရာက္မွာပါ ဘုရား။) အဲဒါနဲ႔ ေယာဂီတို႔ သူက အေၿမာ္အၿမင္ရိွတယ္။ အေၿမာ္အၿမင္ရိွတဲ႔ အခါက်ေတာ႔ ဒီၿမစ္ဟာ ၾကာလို႔ရိွရင္ ပင္လယ္ထဲေရာက္မယ္။ ေမွာင္မည္းေနေပမယ္႔ သူက ပညာရိွတဲ႔ ပုဂၢၢိဳလ္မ်ား ေတြးၾကည္႔ရင္ ေၿပးၾကည္႔ထာထက္မွန္တယ္။ ဒီအတိုင္းေမ်ာသြားရင္ ပင္လယ္ထဲေရာက္မယ္။ ပင္လယ္ထဲေရာက္ရင္ ေယာဂီတို႔ ကမ္းမၿမင္၊ လမ္းမၿမင္ဆိုေတာ႔ အဲဒီက်မွ ကူးရင္ ရပါ႔မလား။ (မရပါဘူးဘုရား။) အဲဒီက်ရင္ေတာ႔ ကိ်န္းေသကို ၿမဳပ္ေတာ႔မွာပဲ။ အခုခ်ိန္ဟာ အေရးၾကီးတယ္။ သူက အေၿမာ္အၿမင္ရိွတဲ႔ ပုဂၢၢိဳလ္က။

အခုခ်ိန္က အေရးၾကီးတယ္၊ အခုက ကမ္းကို လွမ္းကူရင္ ရေသးတယ္။ ၿမစ္ဆိုေတာ႔ ဒါပင္လယ္ ေလာက္မွ က်ယ္မွမက်ယ္ပဲ။ ဒါလက္ပစ္ကူးသြားရင္ ရႏို္င္ေသးတယ္။ တံုးေလးတို္င္ေလး ေဘးနားမွာ ညွပ္ၿပီးေတာ႔ ကူးသြားရင္ ရႏို္င္တယ္။ ေဘးနားမွာ ခ်ံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြက မ်ား ေနတဲ႔အခါ က်ေတာ႔ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္း ေတြကိုလည္းပဲ ဒုတ္ေတြဘာေတြနဲ႔ ရွင္းရေသးတယ္။ ညၾကီးေမွာင္ေမွာင္ ၾကီးဆိုေတာ႔ ၾကည္႔ခ်င္တိုင္းလည္း ၾကည္႔လို႔မရဘူး။ လွ်ပ္စီးလက္လိုက္တဲ႔အခါမွ လွမ္းၾကည္႔ရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ၾကိဳးစားရသလဲဆိုတာ ဟုတ္လား။ ေမွာင္မည္းေနေတာ႔ ဓါတ္မီးေတြ ဘာေတြလည္း ဘယ္ပါမလဲ။ မပါတဲ႔အခါက်ေတာ႔ ေမွာင္မည္း ေနတာ႔ မၿမဳပ္ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားရေသးတယ္။ ဒိုက္ဖက္ေတြ တံုးေတြ ေဖာင္ေတြေပၚမွာ ေၿမြေတြကင္းေတြ ပါတတ္ေသးတယ္။ အဲဒီ အႏၱရာယ္ေတြလည္းပဲ ေရွာင္းရ၊ တိမ္း ရ ေသးတယ္။

ေနာက္တခါ ကမ္းကိုလည္း လွ်ပ္စီးလက္တဲ႔အခါ ၾကည္႔ရေသးတယ္။ ကမ္းၾကည္႔ေတာ႔မွ ကိုယ္က ၿမစ္ လယ္ေခါင္မွာ။ ကိုယ္က ဘယ္ဘက္နဲ႔ နီးသလဲ။ ဘယ္ဘက္နဲ႔ နီးသလား၊ ညာဘက္နဲ႔ နီးသလား။ နီးတဲ႔ ဖက္ကူးရင္ ၿမန္ၿမန္ေရာက္မွာေပါ႔။ ကိုယ္က ဥပမာ ဘယ္ဘက္ကို နီးေနၿပီးေတာ႔ ညာဘက္ ၿဖတ္ကူး တယ္ဆိုေတာ႔ ဒါအေ၀းၾကီးကူးရမွာ။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ကိုယ္နီးတဲ႔ဘက္ကို ကိုယ္ကူးႏိုင္ေအာင္ လည္း ဘယ္ဘက္နဲ႔နီးသလဲ၊ ငါနဲ႔ကမ္းနဲ႔ ဘယ္ဘက္နဲ႔နီးသလဲ။ အဲဒါကလည္း လွ်ပ္စီးလက္တဲ႔ အခါပဲ ၾကည္႔ခြင္႔ ရတာေနာ္။ အဲဒီလို ကမ္းကိုရွာေဖြၿပီးေတာ႔ ကူးေနတဲ႔ပုုဂၢၢိဳလ္။ သူက ေမ်ာတာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး ကမ္းကို ရွာေဖြေနတာ။ ခုနတုန္းကေတာ႔ ဒိုက္ဖတ္ေတြေပၚ တက္စီးသြားတဲ႔ ပုုဂၢၢိဳလ္ကေတာ႔ ေမ်ာေန တဲ႔ပုုဂၢၢိဳလ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ဒါကကမ္းရွာေနတဲ႔ ပုုဂၢၢိဳလ္္တဲ႔။ နံပါတ္(၄) က ႏွစ္ပိုင္းရိွတယ္။ ကမ္းရွာေနတဲ႔အပိုင္းရယ္၊ ေနာက္တခါ ကမ္းကို ၿမင္သြားတဲ႔ အပိုင္းရယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ပိုင္းပါလိမ္႔၊ (ႏွစ္ပိုင္းပါဘုရား။)

ကမ္းရွာေနတယ္၊ ပင္ပင္ပန္းပန္းရွာရတယ္။ မၿမဳပ္ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားရေသးတယ္၊ ေရလယ္ေခါင္ မွာကိုး။ မၿမဳပ္ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားရေသးတယ္၊ ေၿမြေတြကင္းေတြကိုလည္းပဲ ၾကည္႔ရေသးတယ္။ အဲဒါ ေတြလည္းပဲ ေရွာင္ရေသးတယ္။ ဟာေဘးနားမွာလည္း ခ်ံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြကလည္းပဲ လူတစ္ရပ္ ေလာက္ ရိွတယ္ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဟုိေတာင္က်ေခ်ာင္းေရက အကုန္တိုက္ခ်လာတာ၊ အဲဒါေတြကိုလည္းဘဲ ရွင္းလင္း ဖယ္ၿပီးေတာ႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္း။ ကမ္းကိုလည္းဘဲ ၾကည္႔ရေသးတယ္၊ ဟိုဘက္ၾကည္႔ရ ဒီ ဘက္ ၾကည္႔ရ။ ၾကည္႔ခ်င္တဲ႔အခ်ိန္ လည္းၾကည္႔လို႔မရဘူး။ လွ်ပ္စီးလက္တဲ႔ အခါေလးၾကည္႔ရတာ။ အဲဒီလို ၾကိဳးစားပြားမ်ားရင္းနဲ႔ သူက ေမ်ာပါသြားတယ္။

ကမ္းကိုၾကည္႔ပါမ်ားေတာ႔ ေနာက္က်ေတာ႔ သူေဘးနားက ေပါင္းပင္ေတြ ဘာေတြညာေတြ ဖယ္ရွင္းၿပီး ေတာ႔ ၾကိဳးစားပန္းစားနဲ႔ ၾကည္႔ေတာ႔ ေနာက္က်ေတာ႔ လွ်ပ္စိီးလက္လို္က္ေတာ႔ ကမ္းကို ၿမင္သြားတယ္။ နံပါတ္(၄)ပုုဂၢၢိဳလ္ေၿပာေနတာေနာ္။ ေၾသာ္ ညာဘက္မွာ သို႔မဟုတ္ ဘယ္ဘက္မွာ ကမ္းၿမင္သြားၿပီ သူ ေတာ္ေကာင္းတို႔။ အဲဒါ ကမ္းၿမင္သြားတဲ႔ ပုုဂၢၢိဳလ္ေပါ႔ဗ်ာ နံပါတ္(၄) က။

နံပါတ္(၅)က ကမ္းဆီ ကူးသြားၿပီတဲ႔။ ကမ္းၿမင္သြားၿပီ ဆိုေတာ႔ ကမ္းဆီ ကူးၿပီေပ႔ါ။ ကမ္းဆီ ကူးသြား ၿပီ တဲ႔။ နံပါတ္ဘယ္ေလာက္ ေရာက္သြားၿပီ။ နံပါတ္(၅) ပါ ဘုရား။

အဲနံပါတ္(၆)က်ေတာ႔ ကမ္းနားကို ေရာက္သြားၿပီ။ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြားၿပိီ။ မတ္တပ္ရပ္လို႔ ရသြားၿပီ။ ခုန ၿမစ္လယ္ေခါင္မွာတုန္းက ဘယ္ရပ္လို႔ရမလဲ။ အခုကေတာ႔ ေထာက္ရာတည္ရာ ရသြား ေတာ႔ မတ္တပ္ရပ္လို႔ ရသြားၿပီတဲ႔။

ေဟာ နံပါတ္(၇) ပုုဂၢၢိဳလ္က်ေတာ႔ ကမ္းေပၚကို တက္ဖုိ႔ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ ေရတၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ တစ္မိုက္ ေလာက္ တစ္ထြာေလာက္ပဲ ရိွေတာ႔တယ္ ေရာက္သြားၿပီ။ ကမ္းေပၚေတာ႔ မေရာက္ ေသးဘူးေပါ႔ဗ်ာ။ ကမ္းေပၚကို တက္ဖုိ႔ပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။ ခုနတုန္းက ပုုဂၢၢိဳလ္ကေတာ႔ ဒူးေခါင္းေလာက္၊ ခါးေလာက္ ရိွသြား ၿပီေပါ႔။ ေထာက္ရာ၊ တည္ရာ၊ ရပ္ရာ ရသြားၿပီ၊ နံပါတ္(၆)က။ နံပါတ္(၇)က ကမ္းေပၚတက္ဖို႔ပဲ က်န္ေတာ႔ တယ္။ ေနာက္တစ္လွမ္း လွမ္းလိုက္ရင္ ကမ္းေပၚေရာက္ၿပီေပါ႔ဗ်ာ။ အဲ.. လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္လဲ။ (၇)ေယာက္ ပါ ဘုရား။

အဲ…ဒီေလာကၾကီးထဲမွာလည္း (၃၁)ဘံု က်င္လည္ေနၾကတဲ႔ သတၱ၀ါေတြကိုလည္း ပုုဂၢၢိဳလ္အားၿဖင္႔ ခြဲလိုက္မယ္ ဆိုရင္ (၇)မ်ိဳးရိွတယ္။ နံပါတ္(၁) ပုုဂၢၢိဳလ္က တမ္းၿမဳပ္တာပဲ သူက။ ဟိုက ေရေတြ တိုက္ခ် လာလုိက္ ေရထဲေမ်ာပါလာတယ္ဆို နည္းနည္းေတာင္ မေမ်ာႏိုင္ဘူး တမ္းၿမဳပ္ေတာ႔တာဘဲ။ အဲဒီပုုဂၢၢိဳလ္က ဘယ္လိုပုုဂၢၢိဳလ္မ်ိဳးလဲဆိုေတာ႔ နိယတမိစာၦဒိ႒ိ(၃)ပါး၊ အယူမွားတဲ႔ မိစာၦဒိ႒ိပုုဂၢၢိဳလ္ေတြ။ နိယတမိစာၦဒိ႒ိဆိုတာ အေဟတုကဒိ႒ိ၊ နတၳိကဒိ႒ိ၊ အၾကိယဒိ႒ိ။ အေဟတုကဒိ႒ိ အေၾကာင္း ကိုပယ္ တယ္၊ နတၳိကဒိ႒ိ အက်ိဳးကိုပယ္တယ္၊ အၾကိယဒိ႒ိ အလုပ္ကိုပယ္တယ္။ ကံကိုပယ္တာက အေဟတု ကဒိ႒ိ၊ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ မယံုဘူးေဟ႔…အဲဒါကို ပယ္တာ။ ေနာက္တခါ အက်ိဳးကို ပယ္ တယ္။ နတၳိက ဒိ႒ိ အကုသိုလ္က ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္၊ ကုသိုလ္က ေကာင္းက်ိဳးကိုေပးတယ္ မယံုဘူး။ အဲဒါ ေတြ လက္မခံ ဘူး အဲဒါက နတၳိကဒိ႒ိ။ အၾကိယဒိ႒ိက အကုသိုလ္ေရွာင္စရာမလိုဘူး၊ ကုသိုလ္လုပ္ စရာမလုိဘူး၊ ကိုယ္ ေပ်ာ္သလိုပဲေန။ အဲဒါအၾကိယဒိ႒ိ။ တစ္ခုပါရင္ အကုန္ပါတာဘဲ။ အေၾကာင္းပယ္ ရင္လည္း အက်ိဳးပယ္ ရာ မေရာက္ဘူးလား။ အက်ိဳးပယ္ရင္လည္း အေၾကာင္းပယ္ရာ မေရာက္ဘူးလား။ အဲဒီလို အေၾကာင္း ေတြ အက်ိဳးေတြကို ပယ္တဲ႔ အယူမွားၾကီးဟာ “နိယတမိစာၦဒိ႒ိ”လို႔ေခၚပါတယ္။ “နိယတ” ဆိုတာ ၿမဲတာေပါ႔ဗ်ာ၊ “မိစာၦ”ဆိုတာ မွားတာ၊ “ဒိ႒ိ”ဆိုတာ အယူ၊ ၿမဲတဲ႔အယူမွားၾကိီးတဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတို႔။ ဘာၿမဲတာလဲဆို ေသရင္ အ၀ီစိက်ဖို႔ ၿမဲတယ္တဲ႔ အဲဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ၿမဲတဲ႔အယူမွားတဲ႔။ အကုသိုလ္ထဲမွာ အၿပစ္ၾကီးဆံုးပဲ။ အကုသိုလ္ထဲမွာ သူမ်ားအသက္ သတ္တာ၊ သူမ်ား ပစၥည္းခုိးတာ စသည္အားၿဖင္႔ အကုသိုလ္ေတြ မရိွဘူးလား။ ေအး အဲဒီ အကုသိုလ္ထဲမွာ အၿပစ္အၾကီးဆံုးပဲ


 
            
   (Share this page on Facebook
)

 

ဆက္ရန္

ေရဥပမာတရားေတာ္ (ဒုတိယပုိင္း)  Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (တတိယပုိင္း) Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (စတုတၳပုိင္း)  Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (ပဥၥမပုိင္း)     Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (ဆဌမပုိင္း)    Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (သတၱမပုိင္း)   Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (အ႒မပုိင္း)    Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (န၀မပုိင္း)     Click here

ရဥပမာတရားေတာ္ (ဒမပုိင္း)  Click here (ေနာက္ဆုံးပုိင္း)

 

        
Typed By: Monica Pyone

Vimuttisukha Bliss Facebook မွကူးယူးေဖာ္ျပပါသည္။